ADL HOSPITAL

بيمارستان فوق تخصص عدل

نوبت دهي آنلاين


راهنمای پذیرش بخش بستری
​​​​​​​
چگونگی گرفتن وقت جهت بستری:
غیر اورژانسی:

با حضور بیمار در بیمارستان و در دست داشتن نسخه دستور بستری از پزشک معالج و هماهنگی با ایشان، بیمار به قسمت پذیرش بستری بیمارستان عدل مراجعه می نماید. لازم به ذكر است پذیرش بستری از ساعت 5:00 الی22:00 در طبقه همكف بیمارستان و از ساعت 22:00 الی 5:00 واقع در طبقه منفی یک (پذیرش اورژانس) انجام خواهد شد.
اورژانسی:
چنانچه وضعیت بیمار اورژانسی باشد، بیمار به اورژانس هدایت شده و اقدام لازم جهت بستری ایشان انجام می پذیرد.

مدارک لازم جهت بستری بیمار:
بیمار دارای بیمه:

جهت مراجعه برای بستری، بیمار باید كارت ملی یا اصل شناسنامه، معرفی نامه از بیمه و دستور بستری پزشک را به همراه داشته باشد (جهت اطلاعات بیشتر در مورد بیمه های طرف قرارداد و زمان ارائه معرفی نامه با واحد بیمه‌گری یا ترخیص تماس حاصل فرمایید).
لازم است تصویر و یا اصل كلیه مدارک پزشكی و فهرست داروهای مصرفی در منزل، همراه بیمار باشد.
بیمار فاقد بیمه:
كارت ملی یا اصل شناسنامه و دستور بستری پزشک معالج
لازم است تصویر و یا  اصل كلیه مدارك پزشكی و فهرست داروهای مصرفی در منزل، همراه بیمار باشد.

مدارک لازم برای بیماران بخش زایمان:
جهت بیماران باردار بخش زنان و بلوک زایمان، ارائه مدرک شناسایی همسر بیمار (تصویر و اصل كارت ملی و شناسنامه زوجین) الزامی است.
خاطر نشان می‌گردد در زمان صدور گواهی ولادت، نشانی ثبت شده در زمان پذیرش مادر، ملاک قرار می‌گیرد.

كارت همراه:
در اتاق‌های دو تخته یك همراه، در اتاق های خصوصی حداكثر یک همراه و در سوئیت‌های VIP حداکثر سه همراه با هماهنگی واحد مدیریت می تواند حضور داشته باشد.
در کلیه اتاق های بیمارستان داشتن كارت همراه به ازای هر نفر جهت تردد ضروری است.
جهت دریافت كارت همراه، روزانه ساعت 10:00 به واحد پذیرش بستری در طبقه همكف مراجعه نمایید. جهت رعایت شئونات اسلامی و رعایت حریم خصوصی بیماران در اتاق های دو تخته حضور همراه همجنس با بیمار الزامی می باشد.

مسئولیت نگهداری پول و اشیاء قیمتی:
مسئولیت نگهداری كلیه اشیاء قیمتی از جمله طلا و جواهرات، چک بانكی،  تلفن همراه و... به عهده بیمار و یا همراه بیمار می باشد. در شرایطی كه بیمار همراه ندارد، پول و یا اشیاء قیمتی ضروری با امضا و اثر انگشت وی تحویل سرپرستار و یا مسئول شیفت می گردد.

نحوه تماس حضوری و یا تلفنی با بیمار:
چنانچه در ساعات غیرملاقات، برحسب ضرورت نیاز به ملاقات حضوری با بیمار باشد، با مراجعه به دفتر پرستاری و هماهنگی با انتظامات و بخش مربوطه، می توان بیمار را ملاقات كرد. در مورد بیماران با شرایط خاص و محدودیت ملاقات، استثناء وجود دارد.

استعلام مالی و اعلام مبلغ بدهی:
در صورتیكه بیمار بخواهد از حدود هزینه و یا بدهی خود با خبر شود، می تواند جهت استعلام به  واحد صندوق بیمارستان در طبقه همکف مراجعه نماید و در جریان هزینه ها و بدهی خود قرار گیرد. تمامی هزینه های مالی بیمار به روز محاسبه و نهایی می شود.
​​​​​​​
فرآیند پذیرش و انتقال بیمار به بخش:
1. پس از مراجعه بیمار به واحد پذیرش و تحویل كارت ملی، و دستور بستری پزشک معالج، تمامی اطلاعات بیمار در سیستم پذیرش ثبت شده و بر اساس آن پرونده بستری و دستبند شناسایی بیمار چاپ می شود.
2. دستبند شناسایی شامل اطلاعات لازم برای شناسایی بیمار است كه جهت ارتقاء ایمنی بیمار در مدت بستری در بیمارستان تهیه می شود. دستبند شناسایی در زمان پذیرش بستری بر روی دست غالب بیمار نصب می گردد و در لحظه خروج از بیمارستان از دست بیمار برداشته می شود. پس از اتمام مراحل پذیرش بیمار، یك نفر از کارکنان استقبال كننده، بیمار را تا اتاق مورد نظر همراهی خواهد نمود.
3. تمامی اطلاعات لازم در مورد استفاده از آسانسورها، پله های اضطراری منتهی به بخش و همچنین معرفی اولیه بخش به بیمار ارائه می شود. سپس بیمار  به سرپرستار یا مسئول شیفت بخش مربوطه معرفی و تحویل داده می شود. اگر چنانچه مشكلی در راه رفتن بیمار وجود داشته باشد، صندلی چرخدار در اختیار بیمار قرار می گیرد.
4. در هر بخش سرپرستار، مسئول بخش می باشد و بیمار می تواند مشكلات خود را علاوه بر پرستار مسئول خود، با سرپرستار بخش مطرح نماید (در صورت عدم مرتفع شدن مشكل، واحد رسیدگی به شكایات در خدمت شما عزیزان  می باشد).