FA

پیام

چکیده

بازدید مدیر محترم پرستاری سرکار خانم حبیب نژاد از بخش شیمی درمانی بیمارستان به مناسبت هفته ملی مبارزه با سرطان

۱۴۰۱ يکشنبه ۹ بهمن
1206 بازدید
پیام

با توجه به اینکه 15-8 بهمن هفته ملی مبارزه با سرطان نامگذاری شده است مدیر محترم پرستاری سرکار خانم حبیب نژاد ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای کادر درمان بخش شیمی درمانی  و از این بخش  بازدید نمودند.

 پس از این بازدید، خانم دکتر سیده نجمه قاسمی فوق تخصص آنکولوژی بالغین از پزشکان این بخش در گفتگو با واحد روابط عمومی درباره بیماری سرطان بیان داشتند:

با توجه به اینکه حدود 40-30 درصد از سرطان­ها قابل پیشگیری هستند توجه به روش زندگی بسیار مهم است. جهت داشتن زندگی سالم ­تر توجه به موارد ذیل حائز اهمیت است: 1. از مصرف دخانیات پرهیز کنید 2. وزن مناسب داشته باشید 3. رژیم غذایی مناسب داشته باشید. 4. روابط اجتماعی سالم داشته باشید. 5. علائم خطر را نظیر سوء هاضمه، تغییرات اجابت مزاج، کاهش وزن، تنگی نفس پیشرونده، و ... را جدی بگیرید.6. در صورتی که سابقه خانوادگی سرطان دارید جهت مشاوره به پزشک مراجعه کنید.

بعضی از سرطان­ها مانند سرطان روده که با کولونوسکوپی و سرطان دهانه رحم که با پاپ اسمیر و یا سرطان سینه که با ماموگرافی غربالگری قابلیت تشخیص زود هنگام و درمان کامل دارند.

زمانی که در غربالگری روتین متوجه بیماری می شویم معمولا تومور در مراحل اولیه قرار دارد که اغلب قابلیت درمان کامل دارد. که این اهمیت غربالگری منظم را نشان می­ دهد.

 

همچنین  پیام تصویری جناب آقای دکتر حزینی فوق تخصص بیماری های خون، سرطان و طب تسکینی به نمایندگی تیم کادر درمان بخش شیمی درمانی بیمارستان خدمت مخاطبان تقدیم می شود. که جهت مشاهده فیلم را دانلود نمایید. پایان خبر/.

دریافت فایل