FA
اعتبار سنجی

اعتبار سنجی

درسال۱۹۱۳ کالج جراحان آمریکا به منظور بهبود وضعیت و استاندارد کردن خدمات بیمارستانی بنیاد نهاده شد
کالج جراحان نسبت به استقرار  برنامه استاندارد بیمارستانی درسال۱۹۱۷مبادرت نمود. این وضع به تنظیم تعدادی از اصول و معیارهایی انجامید که مبنای تعیین اعتبار را تشکیل داد.
   تا سال ۱۹۴۹، بیش از نیمی از بیمارستانهای ایالات متحده بصورت داوطلبانه در برنامه تعیین اعتبارشرکت کرده بودند.کالج جراحان آمریکا برای ارائه خدمات مربوط به تعیین اعتبار به بیمارستان ها، که تعداد درخواست ازسوی آنها رو به فزونی می رفت، با تعدادی ازسازمان ها  ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی به تشکیل شورای مشترک تعیین اعتبار بیمارستان ها مبادرت نمود(این شورا بعدها نام خود را مشترک اعتباربخشی سازمانهای مراقبت بهداشتی تغییر داد کمیته
    تعریف اعتباربخشی:
اعتباربخشی یک فرآیند نظام مند و هدف مند است و شامل مجموعه ای از استانداردها می باشد که علاوه بر استانداردسازی فیزیکی به استانداردسازی روند کار نیز می پردازد  .
شرح وظایف کارشناس مسئول اعتباربخشی بیمارستان
- راهنمایی و ترویج استانداردهای اعتباربخشی در داخل بیمارستان
-تدوین برنامه استراتژیک بیمارستان با هدایت تیم مدیریت و رهبری بیمارستان
-ارتقای ایمنی بیمار در تدوین برنامه عملیاتی سالیانه پیشبرد هماهنگ و یکپارچه برنامه های بهبود کیفیت
راستای الگوی اعتباربخشی  . شناسایی و تعریف شاخص های عملکردی، فرایندی و بهینگی
تدوین برنامه بهبود کیفیت فراگیر بیمارستان در موضوعات بالینی و غیر بالینی (مدیریت، امور مالی، خدمات پاراکلینیک ،  خدمات پرستاری، خدمات عمومی و پشتیبانی ، خدمات پزشکی-
-شناسایی، تحلیل و مدیریت ریسک فاکتورهای بالینی در بیمارستان
-بازنگری نتایج ممیزی بالینی بر اساس شاخص های تعریف شده و ایجاد توصیه هایی برای بهبود
-ارائه گزارش تحلیلی شکایات بیماران و کارکنان به تیم مدیریت و رهبری
 -سنجش میزان رضایت کارکنان، بیماران و همراهان
-شرکت در کمیته های بیمارستانی و نظارت بر تشکیل کمیته ها
-ارائه گزارش تحلیلی از پایش کمیته های بیمارستانی و درصد مصوبات اجرایی ایمنی و بهبود کیفیت مرتبط با هرکمیته
-تحقیق و پژوهش در راستای فعالیتهای مربوطه
در فایل ذیل کتاب اعتباربخشی بیمارستانها جهت مطالعه ضمیمه شده است. 
 

دریافت فایل